Απελευθέρωση της… μαϊμούς
«Με την επιφύλαξη των όποιων τυχόν αλλαγών θα επέλθουν, μπορούμε να πούμε ότι αυτό το κείμενο, αν ψηφιστεί και γίνει νόμος, είναι κάτι παραπάνω από θετικό για τους αυτοκινητιστές. Αναγνωρίζει κεκτημένα που θα μπορούσε να αγνοήσει, τα προασπίζει και ακόμη απλώνει ένα τεράστιο δίχτυ προστασίας πάνω από τον κλάδο, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια και ανοίγματα για την είσοδο σε αυτόν οποιουδήποτε τρίτου, άσχετου με το επάγγελμα»!
Θα αναρωτιέστε ποιος έχει συντάξει τον πρόλογο και σε τι αναφέρεται. Πρόκειται για τον κ. Μανώλη Αγριμανάκη, εκδότη του περιοδικού «Τροχοί και TIR», του κλαδικού εντύπου των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως. Το σχόλιό του αναφέρεται στον υπό ψήφιση νόμο του «υποτιθέμενου ανοίγματος» του επαγγέλματός του, το οποίο προωθεί η κυβέρνηση. Ως «υποτιθέμενο άνοιγμα» δεν το χαρακτηρίζω εγώ. Το υπαινίσσεται ευθαρσώς ο ίδιος ο κ. Αγριμανάκης. Θέλοντας προφανώς να καθησυχάσει το αναγνωστικό συντεχνιακό του κοινό αναφέρει: «Στην πραγματικότητα το υπουργείο με αυτό το σχέδιο νόμου δίνει περίοδο μετάβασης στους σημερινούς αυτοκινητιστές [...] κρατώντας μακριά, αλλά προσωρινά, τους ξένους μεγαλομεταφορείς και κάθε επιχειρηματία που θα ήθελε να μπει στον χώρο»!
Για να καταλάβετε τι συμβαίνει, αρκούν τα εξής αδιάσειστα στοιχεία: Στη χώρα μας υπάρχουν περίπου 30.000 φορτηγά Δ.Χ., οι άδειες των οποίων -λόγω του κλειστού επαγγέλματος- πωλούνται από τους ιδιοκτήτες τους σε δυσθεώρητα ύψη φτάνοντας ακόμη και τα 200.000 ευρώ. Η πλασματική αυτή αξία αποτρέπει, βέβαια, οποιονδήποτε νέο επιχειρηματία να μπει στον χώρο και ευνοεί ολιγοπωλιακές πρακτικές με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις τιμές των μεταφερόμενων αγαθών ανά την Ελλάδα. Ενώ, λοιπόν, δεκάδες μελέτες υποστηρίζουν ότι αν απελευθερωθεί το συγκεκριμένο επάγγελμα θα υπάρξει δραστική μείωση στις τιμές των προϊόντων και ετήσια οφέλη της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ, ξέρετε τι κάνει ο νέος νόμος; Για τα δύο προσεχή χρόνια ορίζει ως θέσφατo (!) τη σημερινή εξωπραγματική τιμή των αδειών και αξιώνει από τους τυχόν νέους επιχειρηματίες να καταβάλουν στο κράτος (!) αυτά τα χρήματα για να τους δώσει άδειες. Δηλαδή και νομιμοποιεί τους ήδη κατέχοντες το «μαύρο προνόμιο» και αποτρέπει τυχόν επιθυμούντες να το αποκτήσουν.
Ετσι εξηγείται η ανείπωτη χαρά του κ. Αγριμανάκη στο τέλος του άρθρου του. «Ποιοι και πόσοι θα αποτολμήσουν να δανεισθούν (ένα τόσο μεγάλο ποσό) κάτω από τις παρούσες συνθήκες;», αναρωτιέται και απαντά: «Ασφαλώς λίγοι». Κατόπιν τούτων, ο αρμόδιος υπουργός κ. Δημ. Ρέππας, πριν πείσει τους πολίτες ότι το ν/σ του δεν έχει γραφεί από τους φορτηγατζήδες, όπως φημολογείται, καλό θα ήταν να τηλεφωνήσει στον κ. Αγριμανάκη και να τον παρακαλέσει να μην τον εκθέτει δημοσίως, υπονοώντας ακόμη και εκείνος ότι πρόκειται περί «μαϊμού» απελευθέρωσης…
Κωνσταντίνος Ζούλας
Σχετικά
- το ΦΕΚ του 2005 με τα κόμιστρα μεταφορών
- kathimerini.gr | Απαισιόδοξα τα πρώτα μηνύματα της Μιράντας Ξαφά "Αντί να προβλέπει την παροχή νέων αδειών φορτηγών αυτοκινήτων χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς και με ελάχιστο κόστος, το νομοσχέδιο καθορίζει ότι οι νέες άδειες θα κοστίζουν κατά μέσον όρο 95.000 ευρώ αντί του σημερινού άτυπου κόστους των 45.000 ευρώ. Με την πρόταση αυτή (α) αυξάνει την αξία μιας άδειας πολύ πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε., κάνοντας το ήδη υψηλό κόστος μεταφοράς στην Ελλάδα μη ανταγωνιστικό (β) υπερδιπλασιάζει την άτυπη αξία των υπαρχουσών αδειών, καθιστώντας απαγορευτικό το κόστος μιας μελλοντικής απελευθέρωσης με ταυτόχρονη αποζημίωση των υπαρχόντων αδειούχων. Το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν προτίθεται να ανοίξει το κλειστό επάγγελμα των οδικών μεταφορών, αλλά αντίθετα θέτει ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια εισόδου, προς μεγάλη ικανοποίηση των φορτηγατζήδων Δ.Χ. (που ουδόλως διαμαρτύρονται για το νομοσχέδιο) και προς αποφυγήν του πολιτικού κόστους. Το γεγονός ότι η Ελλάδα εισάγει κουνουπίδια από το Βέλγιο και βερίκοκα από την Ισπανία συνδέεται άμεσα με το υψηλό κόστος των εγχωρίων μεταφορών.”
- Προωθείται η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών | TVXS.gr
- kathimerini.gr | Μείωση τιμών θα φέρει το άνοιγμα του κλάδου
- Υπουργείο Μεταφορών - Ολοκλήρωση Διαβούλευσης 04.05.2010
- kathimerini.gr | Απελευθέρωση της… μαϊμούς
- kathimerini.gr - Απελευθέρωση της μεταφοράς καυσίμων ζητούν οι έμποροι πετρελαιοειδών
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | Απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών
1 σχόλιο:
Και εμείς πανηγυρίζουμε στο ακουσμα της απελευθέρωσης..Αχ αθανατη Ελλάδα..Αχ αθανατο Πασοκ..
Δημοσίευση σχολίου